Generare de leaduri – Metoda de a vinde (prin) online sau offline

Ma declar din start un novice in domeniul asta, sint atras de el …dar ma depaseste ca experienta, totusi e o metoda foarte buna de a vinde. Drept dovada, o sa dau un exemplu cu o discutie ce a avut loc la ODO Iasi zilele trecute.

Exemplul mi se pare bun, e o nisa care nu cred ca poate converti printr-un magazin online …nu pentru ca nu se poate oferi asa ceva intr-un magazin online …ci datorita cantitatilor si modului mai special de a face o comanda.

Pentru inceput, hai sa vedem ce inseamna lead generation si la ce ajuta.

O versiune „usoara” de a defini lead generation ar fi: „Eu ti-l aduc la usa sau pe site, de aici incolo e treaba ta ce faci cu el. Afacerea o faci tu cu el, eu ti l-am adus.” Un potential client odata adus trebuie convertit de catre cei care se ocupa de vanzari. Reusita vanzarilor sta in capacitatea celor care se ocupa de vanzari de a converti un client.

Dar asta nu e problema celui care a adus clientul, pentru ca regula de bun simt spune ca potentialul client adus are intentie de cumparare si deci nereusita tine de vanzare si nu de aducerea clientului. Sint si exceptii dar mergem pe ideea ca oamenii vor sa faca bani si exista interes pentru serviciul sau produsul oferit.


Ce metode de lead generation se cunosc?

Pai cam tot ce e promovare online si offline poate fi considerat lead generation, imaginea de mai jos structureaza mai clar modalitatile practicate.

N-o sa intru in detaliile tehnice despre cum trebuie convins un posibil client adus pe site prin lead generation, sint altii mult mai in masura sa o faca, dar ca idee leadul e o metoda buna de a converti clienti.

Citeste si:  CTR mai bun cu culori mai atragatoare - studiu de caz

Am vazut destule firme romanesti care ofera astfel de servicii, nu sint noi …dar ca informare sint putine articolele care vorbesc despre lead generation.

Revenind la ce discutasem la ODO Iasi, cred ca am putea folosi modelul de discutie pentru exemplificare.

Se da un client ce produce si comercializeaza caramizi (I lead you 😀 ), ce se numeste Brikston si e din Iasi. Cum vinzi online caramizi, mai ales ca targetul firmei nu sint cei care stau pe online?

Sugestia data in ODO Iasi a fost lead generation, pentru ca iti aduce vizitatorul pe site. Trebuie doar sa il trimiti spre o zona in site in care el sa converteasca, sa faca o cerere, sa se aboneze la newsletter, sa faca ceva care sa iti dea de inteles ca e interesat si la care tu sa ii raspunzi cu o oferta. Asta ca versiune online, dar metode mai sint.

Spre exemplu, oamenii adusi din offline prin diferite metode (print, radio, telefoane, tv, (direct) mail, posta, etc) catre site. Pe site creeze o pagina speciala pentru ce interesati de servicii, cerandu-le date care te-ar interesa. Ramane ca tu sa il contactezi sau sa il informezi astfel incat el sa se decida spre a cumpara o/un unitate de masura de caramizi.

Lucrurile pot fi mai simple sau mai complicate, nu detaliez ptr ca nu sint in masura.

Citeste si:  Top erori care scad rata de conversie pe un magazin online romanesc

Ceea ce impiedica lumea in a practica acest mod de a face afaceri, ca si in cazul marketingului afiliat, e lipsa de educatie (oamenii nu sint educati sau nu au de unde sa se educe), frica (multi spun ca e un risc, dar ce nu e riscant in afaceri?) si/sau lipsa unei deschideri catre genul asta de a face afaceri.

Nu sintem constienti de cate metode de a face afaceri omitem pentru simplul fapt ca: “riscul e mare”, “nu sint oameni pentru asa ceva”, “nu scoti profit din metoda asta”, “oamenii nu raspund la astfel de metode”. Totusi, intr-un fel sau altul face lead generation mai tot timpul, doar ca nu stim sa ne cerem portia de bani cuvenita.

Pentru ca, si marketingul afiliat, si lead generation, si email marketing, si PPC, si SEO se fac pe bani si cu bani. Pentru profit de ambele parti.

Sursa imagini: blog.startwithalead.com

Sharing is caring!

3 Comments

  1. Ca fapt divers, siteul Brikston.ro e făcut de PlayTheBalls şi are încorporate call to action pentru generarea de leaduri.
    Deşi nu pot să dau cifre, siteul chiar a generat leaduri.
    Revenind la lead generation în general, în România şi mai ales regional nu se practică din diverse motive:
    – încă funcţionează metode old school(gen cold calling)
    – rezistenţa la schimbare
    – educarea utilizatorului român: contează mult dacă îmi caut cărămizi online sau doar folosesc e-mailul şi citesc ziarul dimineaţa
    – sunt puţini profesionişti de online care stăpânesc zona asta
    – etc.
    Cu toate astea, zona de lead generation online e în creştere şi va deveni din ce în ce mai importantă pentru businessurile româneşti.

    Reply

  2. Eu chiar cred ca in Romania se practica acest lead generation numai ca nu este foarte cunoscut termenul. Daca ne uitam spre departamentele de MKT/PR ale companiilor auto vom vedea foarte multe practici de lead generation. La fel in sectorul IT&C, sanatate, bancar, etc aleg doar sa nu le numeasca tehnici de lead generation.

    Reply

  3. Cum vinzi online caramizi, mai ales ca targetul firmei nu sint cei care stau pe online?”

    Nu cred ca e cazul sa mai vorbim de firme/domenii ce sa nu aiba target on-line. Nu e acelasi lucru sa vinzi caramida si produse IT / bancare, dar clar poti vinde si acest produs in online.
    Avand in vedere capacitatile de productie si ritmul de construire (nu cel de acum, de criza), e clar ca nu ai nevoie de un numar foarte mare de cumparatori ce au luat decizia de a cumpara consultand siteul.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *