Cum poti monitoriza Ad Sitelinks din Adwords

Ca o continuare a postului despre Ad Sitelinks pe .ro, as vrea sa adaug cum poti monitoriza sau studia comportamentul utilizatorului si totodata sa vezi daca convertesc sau daca isi iau click-uri sau daca sunt vizite venite din aceasta sursa.

Tot ce iti trebuie este un document excel in care sa iti poti grupa campaniile la care adaugi Ad Sitelink-urile ca mai apoi sa stii care au convertit, au avut vizite sau orice alt scop iti propui. Tot ce trebuie sa faci este sa adaugi la fiecare URL al siteului tau adaugat ca Ad sitelink la sfarsit ?sitelink=link .

Url-ul tau o sa arate ceva de genu:
www.exemplu.ro/categorie?sitelink=link1
www.exemplu.ro/categorie?sitelink=link2 si asa mai departe…

Astfel iti poti structura pe fiecare campanie in parte toate URL-urile adaugate care vrei sa fie monitorizate spre a avea pe final un raport despre comportamentul lor.

Ca sa poti vedea trakingul/conversia sau numarul de vizitatori care vin din sursa Ad Sitelink iti trebuie un cont de Google Analytics. Poti vedea un raport despre traficul acestor Ad sitelinks in sectiunea Content>Top Content si aici vei folosi Advenced Filter unde poti selecta Source/Medium cpc si la Page adaugi sitelink=link. Iti va afisa un grafic de genu asta:

Sau daca te intereseaza numarul de vizitatori poti obtine un raport din Traffic Sources>All Traffic Sources (sau Adwords>Adwords Campaign) si de aici selectezi sa iti arate in prima coloana Source/Medium si in a doua coloana Landing Page. Apoi mergi la Advenced Filter si selectezi Landing Page si Source/Medium unde la prima treci sitelink=link si la a doua cpc. Ar trebui sa ai un grafic care arata cam asa :

Testul a fost facut la un magazin de ceasuri cu 400-600 vizitatori zilnic veniti din cpc pe un termen de 6 zile.

Citeste si:  Dashboard demografic in Google Analytics

In concluzie consumatorul de internet de pe .ro nu pare a fi atras de astfel de reclame, posibil ca multitudinea de link-uri din reclama sa creeze confuzie sau targetul de pe aceasta nisa sa nu fie atras de astfel de anunturi Adwords sau poate inca nu este pregatit.

Sharing is caring!

One Comment

  1. eu folosesc google url builder pentru a genera link-uri de monitorizare.
    precizez ca acel semn de intrebare, in unele cazuri poate sa dea peste cap functionarea corecta a URL-ui. Depinde de rewrite.
    Pentru a functiona OK, se poate inlocui cu #

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *