Nimicul lui Krumel

Criza unor magazine online si Bid-urile pe cuvinte cheie

Sintem in criza sau crizati, poante specifice unei perioade confuze, mai mult la noi decalt la altiii. Vedem, cel putin in domeniul magazinelor online, o serie de “crizati” (unii adevarati, altii falsi) si un numar marit de pareri despre criza in ecommerce-ul romanesc.

Nu vreau sa comentez prea mult subiectul asta, fiecare stie cati bani are in buzunar (sau nu) si cati din ei merg spre investitii.

Magazinele online din .ro par sa fie afectate, dar nu neaparat toate. Fiind criza sau crizate, unele magazine nu fac economii in privinta bugetelor pentru anunturile Adwords ridicand pretul pe cuvinte cheie in speranta unui monopol si a unui trafic care sa converteasca. E dreptul lor, cu o singura intrebare: Criza sau nu?

Am luat un cuvant cheie ce pare sa aiba interes marit pentru unele magazine online romanesti, si anume “laptop“. Ah, sa specificam: e vorba de bid-urile pe Adwords la cautare dupa acest cuvant cheie.

Am postat imaginile anterioare pentru a compara BID-urile la cuvantul “Laptop” pe engleza si romana.

Trecand peste faptul ca unele magazine online trimit (inca) userii catre pagina de index si nu pe pagina de produs, categoria specifica ce reiese din anuntul Adwords (in cazul de fata categoria de “Laptop” sau “Notebook”) sau pe un landing page, reclamele nu sint cine stie ce optimizate. Cuvantul cheie pentru care a fost creat anuntul Adwords se regaseste doar in titlul reclamei.

Imaginile de mai sus sint dupa aceeasi cautare dar cu targetare diferita: una pe cautarea englezeasca si bid-urile aferente, alta pe cautarile romanesti.

Cu alte cuvinte, englezii platesc per click $3.58 (cei din US) sau $4.05 (cei din UK). Francezi platesc $3.82, germanii $4.38. Romanii platesc $3.63 in conditiile in care toti se plang de criza sau “stare financiara precara”.

Trafic.ro estimeaza la 6.440 “cadenta utilizarii” acestui cuvant cheie pe continutul la care ei au acces. Google Adwords estimeaza volumul de cautari la 301,000 pe luna decembrie cu un trend de crestere.

Ipocrizie (pe .ro cineva anunta acum cateva un succes “senzational” al unei campanii pe online inceputa cand nu era criza, dar finalizata pe criza)?

Monopol scump si inutil (cum poti plati asa mult cand trimiti vizitatorii pe index, in loc de pagina specifica produsului si cautarii )?

Criza financiara (se plateste destul de mult pentru un astfel de cuvant cheie, mai ales daca se fac greselile amintite anterior – conversie anulata de lipsa unui landing page)?

Sint doar cateva intrebari/aspecte ale marketingului online romanesc practicat cu “succes si eficienta” de unii.

Ah si in nici un caz nu e o “judecata de valoare” ceea ce reprezinta acest post, sint doar niste observatii normale si utile legate de ceea ce se intampla in online-ul romanesc. Oricum, mult mai bine decat sa nu ai o opinie dar sa iti placa sa fii considerat “specialist in domeniu” de catre ceilalti.

Sharing is caring!