Criza unor magazine online si Bid-urile pe cuvinte cheie

Crizat financiar Sintem in criza sau crizati, poante specifice unei perioade confuze, mai mult la noi decalt la altiii. Vedem, cel putin in domeniul magazinelor online, o serie de “crizati” (unii adevarati, altii falsi) si un numar marit de pareri despre criza in ecommerce-ul romanesc.

Nu vreau sa comentez prea mult subiectul asta, fiecare stie cati bani are in buzunar (sau nu) si cati din ei merg spre investitii.

Magazinele online din .ro par sa fie afectate, dar nu neaparat toate. Fiind criza sau crizate, unele magazine nu fac economii in privinta bugetelor pentru anunturile Adwords ridicand pretul pe cuvinte cheie in speranta unui monopol si a unui trafic care sa converteasca. E dreptul lor, cu o singura intrebare: Criza sau nu?

Am luat un cuvant cheie ce pare sa aiba interes marit pentru unele magazine online romanesti, si anume “laptop“. Ah, sa specificam: e vorba de bid-urile pe Adwords la cautare dupa acest cuvant cheie.

Cautare Laptop

Am postat imaginile anterioare pentru a compara BID-urile la cuvantul “Laptop” pe engleza si romana.

Trecand peste faptul ca unele magazine online trimit (inca) userii catre pagina de index si nu pe pagina de produs, categoria specifica ce reiese din anuntul Adwords (in cazul de fata categoria de “Laptop” sau “Notebook”) sau pe un landing page, reclamele nu sint cine stie ce optimizate. Cuvantul cheie pentru care a fost creat anuntul Adwords se regaseste doar in titlul reclamei.

Citeste si:  Marimea banerelor si rata de click

Cautare Laptop Adwords Engleza Cautare Laptop Adwords Romana

Imaginile de mai sus sint dupa aceeasi cautare dar cu targetare diferita: una pe cautarea englezeasca si bid-urile aferente, alta pe cautarile romanesti.

Cu alte cuvinte, englezii platesc per click $3.58 (cei din US) sau $4.05 (cei din UK). Francezi platesc $3.82, germanii $4.38. Romanii platesc $3.63 in conditiile in care toti se plang de criza sau “stare financiara precara”.

Trafic.ro estimeaza la 6.440 “cadenta utilizarii” acestui cuvant cheie pe continutul la care ei au acces. Google Adwords estimeaza volumul de cautari la 301,000 pe luna decembrie cu un trend de crestere.

Ipocrizie (pe .ro cineva anunta acum cateva un succes “senzational” al unei campanii pe online inceputa cand nu era criza, dar finalizata pe criza)?

Monopol scump si inutil (cum poti plati asa mult cand trimiti vizitatorii pe index, in loc de pagina specifica produsului si cautarii )?

Citeste si:  10 sigle ce influenteaza vizitatorii pe un magazin online

Criza financiara (se plateste destul de mult pentru un astfel de cuvant cheie, mai ales daca se fac greselile amintite anterior – conversie anulata de lipsa unui landing page)?

Sint doar cateva intrebari/aspecte ale marketingului online romanesc practicat cu “succes si eficienta” de unii.

Ah si in nici un caz nu e o “judecata de valoare” ceea ce reprezinta acest post, sint doar niste observatii normale si utile legate de ceea ce se intampla in online-ul romanesc. Oricum, mult mai bine decat sa nu ai o opinie dar sa iti placa sa fii considerat “specialist in domeniu” de catre ceilalti.

Sharing is caring!

5 Comments

  1. Foarte multe dintre campaniile respective sunt facut de catre persoane care nu au foarte multe cunostine de marketing, cel putin pe partea de online.

    Nu e prima oara cand aud de cazuri dinastea. Manageri de magazine care incearca sa isi faca singuri campania adwords si cheltuiesc peste 700-800 eur lunar pt cateva fraze, care nu le aduc ROI.

    Reply

  2. Si imagineaza-ti ca ei platesc probabil mai mult, neavand anunturile optimizate. Banii aia i-ar putea investi in SEO sau macar in PPC pe cuvinte secundare, unde nu e concurenta asa de mare. Dar cu cine sa vorbesti, astia-s semidocti ignoranti.

    Reply

  3. Salut,

    Firma mea face AdWords pentru unul din magazinele online care se bate pentru cuvantul cheie de care vorbesti. Nu se plateste in niciun caz in Romania pentru “laptop” $3.63.

    Mai multe nu pot sa spun 🙂

    Oricum, faine articolele voastre. Sugestie pentru Krumel si Simona: cred ca ar fi bine sa semnati articolele pe care le scrieti pe acest blog ca sa se stie cu cine discutam la fiecare articol.

    Keep up the good work!

    Reply

  4. in primul screenshot nu cumva e vorba despre dynamic keyword inclusion? banuiesc ca-n pagina de detalii a unui produs, acele siteuri nu ofera posibilitatea de a gasi rapid si alte modele in cazul in care modelul de pe landing page nu satisface cerintele vizitatorului si decat sa le plece imediat de pe site dupa ce au platit atat de mult sa-l aduca, prefera sa-l “aterizeze” pe pagina de categorie!

    Reply

  5. Bogdan, keyword tool-ul de la Google Adwords arata estimarii de pret, nu preturi fixe.

    Nici eu nu platesc acel pret pe cuvantul respectiv, dar vorbeam de estimarile facute de Google.  Ca sa fii in top 3 trebuie sa platesti macar 1$, care nu se justifica daca il trimiti pe index.

    Momentan, reclama noastra ajunge in top 3 cu 0.30$, dar cu niste smecherioare din Adwords. Altfel am fi nevoiti sa platim peste 1$.

    Legat de semnarea articolelor, momentan ele sint semnate cu Krumel, Simona inca nu vrea sa fie “vedeta web”.

    Mersi de sugestie, am prins ideea.

    Magus, n-am verificat site-urile, m-a interesat mai mult in articolul asta sa scot in evidenta faptul ca unii platesc mult per click (din necunoastere) si trimit inutil userii pe index (ceea ce e o greseala).

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *