Nimicul lui Krumel

Campanii Adwords cu bugete de criza si rezultate profitabile

Vorbeam zilele trecute despre Criza unor magazine online si Bid-urile pe cuvinte cheie si scoteam in evidenta ca unele campanii adwords nu sint setate “conform crizei” si ca se cheltuiesc inutil bugete pentru cuvinte cheie ce nu aduc neaparat conversii profitabile.

De ce zic asta? Pentru ca exista si alte metode de a concura la cuvinte cheie in care concurenta cheltuie mult, fara a consuma bugete mari. In timp ce altii consuma bugete mari platind trafic inutil (sau oricum care converteste in mica masura), altii se axeaza doar pe conversie cu bugete mici.

Hai sa incepem timid sa vedem daca ceea ce am facut pana acum ne-a costat o suma mare de bani si daca solutia asta e mai convenabila.

Analiza
Luam “random” un cuvant cheie despre care am mai discutat si anume “laptop“.

Vezi ce atuuri isi afiseaza competitia prin anunturile Adwords si atentie la mesaje, multe din ele sint mesaje de lemn care nu transmit nimic. Mesajele vand, conteaza cum le faci si ce nevoi satisfaci cu ele.

Vezi care din site-urile ce concureaza la acest cuvant cheie sint in site-urile romanesti de statistici, nu sint cine stie ce multe. Cauta sa estimezi orele in care un concurent are cel mai mult trafic, nu poti sti sigur daca e venit organic sau platit, dar ca estimare e ok.

Vezi unde isi trimit vizitatorii. Multi isi trimit vizitatorii pe index, ceea ce inseamna ca multi vizitatori pot fi nemultumiti de lipsa unui landing page, si deci exista posibilitatea sa refaca acea cautare in speranta gasirii unei resurse mai bune.

Vezi de unde sint vizitatorii ce fac acele cautari, mai tarziu le vei folosi pentru a micsora plata per click la anunturile Adwords si a structura o lista de orase unde vor aparea anunturile.

Strategia
Odata ce analiza iti defineste clar traficul, orele de trafic, concurenta si mesajele de pe anunturile Adwords ale conturentei, treci la strategie.

Imparte contul in campanii specifice (pe search sau pe content, pe parteneri sau pentru mobil, grupuri de cuvinte cheie sau fraze de cautare), dupa cuvinte cheie clare (poti chiar merge pe cuvinte cheie care au mai putine cautari) sau foloseste Ad Planing pentru a vedea posibilitatie de plasare a reclamelor pe continut.

Incearca sa nu platesti trafic, ci conversii. Insista pe mesajul reclamelor si pe paginile spre care trimiti userii. Multi gresesc platind mult trafic, in speranta ca dintre vizitatori …unii vor converti.

Anunturile Adwords trebuie sa aiba mesaje specifice in functie de modul lor de folosire. Mesajul folosit pe anunturile de pe cautare trebuie sa fie diferite fata de cele din content sau parteneri. Astfel controlul asupra lor e mai mare si conversia mai buna. Comportamentul utilizatorilor e diferit, deci profita.

Imparte optiunile de potrivire in functie de grup si locul de afisare, unele merg pe cautari, altele pe continut. Setarile astea, fac parte din strategie, deci o sa la las ca importante pentru strategie.

Setarile contului
Aici o campanie poate deveni utila sau doar o scurgere de bani pentru cei care fac campanii Adwords.

1. Denumeste clar campaniile.
Astfel poti avea control amanuntit in contul de Analytics a ceea ce se intampla. In plus poti naviga mai usor prin cont. Multi evita sa le denumeasca cum trebuie, uneori te poti pierde in denumiri ce nu sint clare.

2. Structureaza grupurile de cuvinte si fraze cheie cat mai clar.
Un cuvant gresit pus intr-un grup de cuvinte cheie, poate creste costul per click. Asta pentru ca anunturile care vor aparea pentru acel cuvant cheie nu vor fi targetate corespunzator iar plata per click poate afecta restul cuvintelor cheie si plata per click.

3. Defineste-ti clar perioada de timp in care o campanie e valabila si seteaz-o ca atare.
La unele campanii de sezon e bine sa pui limitare, astfel incat ele sa nu scada bugetul. Atunci cand administrezi mai multe campanii, poti uita de data limita a unora si deci o astfel de setare te scuteste de buget consumat aiurea.

4. Vezi in ce retele faci campaniile.
Aminteam mai sus ca e indicat sa faci campanii separate in functie de retelele care iti vor aduce profit. Mesajele pentru cautare sint diferite de cele de continut, la fel si cele pentru cei care folosesc versiuni de mobil pentru navigare.

Google pune by default setarea contului pentru “Search Partners” (parteneri de cautare) ceea ce inseamna ca reclamele vor aparea pe alte site-uri partenere Google cat si in Gmail, adica retele de cautare si retele de continut.

5. Programeaza reclamele sa apara doar intr-o anumita perioada din zi.
Verifica daca contul iti e setat pe Bucuresti, ca fus orar. Dupa analiza facuta ar trebui sa stii deja perioada de timp/orara in care o anumita cautare are un trafic marit, ceea ce inseamna ca o sa setezi contul strict pe acele ore. Nu e nevoie sa afisezi anunturile pe perioada unei zile intregi, ci doar atunci cand intentia de cautare/cumparare e mai mare. Nu uita ca platesti conversii si nu trafic.

6. Ai grija cum servesti reclamele in sistem.
Tot by default Google seteaza ca reclamele sa fie servite vizitatorilor “optimizat” prin optiunea Optimize: Show better-performing ads more often (Recommended) (Optimizaţi: afişaţi mai des anunţurile cu o performanţă mai bună (recomandat) ) care e recomandata.

Indicat e ca pentru inceput sa alegeti Rotate: Show ads more evenly (Alternaţi: Arătaţi anunţurile mai uniform) pentru a vedea care din anunturi sint productive.

Optiunea recomandata de Google doar arata mai des reclamele care au fost accesate de mai multe ori, pe cand optiunea de alternare iti spune cam care din mesaje atrage mai mult, mesajele care nu sint accesate ..in timp, pot fi inlocuite/imbunatatie.

7. Seteaza audienta in functie de limba sau locatie.
Aici o sa iti setezi clar unde iti apar reclamele ca locatie si ca limba de circulatie. Daca alegerea lingvistica e mai simpla, cea de locatie e mai complicata si mai importanta.

Atunci cand ai un buget mic si nu vrei sa il cheltui pe trafic inutil, intentionezi sa restrangi click-urile date aiurea. Nu toti au intentie de a cumpara un produs, multi doar se informaza. Ceea ce ai facut pana acum ti-a ajustat contul astfel incat sa nu platesti click-uri aiurea, ramane doar sa restrictionezi geografic afisarea reclamelor.

La setarile specifice limbii apare optiunea “Target customers by location” (Vizaţi clienţii în funcţie de locaţie) care va arata locatiile geografice in care anunturile Adwords pot aparea. Google seteaza dupa limba contului si locatia geografica, deci by default anunturile vor fi afisate in Romania si pe continut romanesc.

Alegeti optiunea Custom (Personalizat) in care aveti ocazia sa alegeti orasele in care anunturile vor aparea. Mai devreme iti sugeram sa vezi si orasele din care traficul vine pe site-urile concurente. Adauga acele site-uri in lista si seteaza distanta de oras in functie de nevoi.

Ca rezultat al acestor actiuni, campania ta nu o sa mai fie activa pe toata perioada zilei si pe tot cuprinsul tarii. Bugetul redus pe care il ai ar trebui sa fie indeajuns pentru perioada de timp selectata, in plus ajungi sa platesti mai putin decat concurenta.

Comparativ, pentru “laptop” concurenta plateste aproximativ 1$-1.5 $ per click pe intreaga zi, pe cand cu un cont administrat si setat cum trebuie poti ajunge sa platesti 0.25$-.030$ per click intr-o perioada din zi si o locatie in care interesul de cumparare e marit.

Sugestiile astea se aplica in special pentru anunturile Adwords create pentru cautari, dar din ele merg si pentru continut.

Am reusit sa nu fac un Top 10, ci doar un amarat de Top 7 care sper sa va ajute. 🙂

Sharing is caring!